Nieuwsoverzicht
 
Afronden DWF direct na de wedstrijd!
Beste coaches en managers,
hoe ging het ook alweer met het invullen van het DWF? Hierbij een uitleg voor de coaches, managers en scheidsrechters. Vriendelijk verzoek om het DWF zowel bij thuis- als bij uitwedstrijden direct na de wedstrijd af te ronden. Het niet op tijd afronden van het DWF resulteert namelijk in een boete voor de club.
Bedankt voor jullie medewerking!
Afronden van het digitaal wedstrijdformulier (DWF)
De procedure voor begeleiders (coaches en teammanagers) De begeleiders (coaches en teammanagers) ontvangen op donderdag een e-mail met de inloggegevens. Voor de wedstrijd logt de coach of teammanager in en geven de spelerslijst op door de teamleden uit te vinken die niet aanwezig zijn. Ook bestaat er de mogelijkheid invallers toe te voegen. De begeleiders zien nu ook dat een verificatiecode aan hun wedstrijd is gekoppeld. Net voor of direct na de wedstrijd geven de begeleiders de verificatiecode aan de scheidsrechters. De scheidsrechters controleren de spelerslijst, registreren eventuele gele/rode kaarten, voeren de uitslag in en beide scheidsrechters accorderen. Het formulier wordt dan verzonden (zie hiervoor de procedure voor scheidsrechters - hieronder). De begeleiders loggen vervolgens weer in en keuren de uitslag en (gele/rode) kaarten goed. Als er 3 uur ná de wedstrijd er nog niets is ingevuld, krijg de begeleider per email een herinnering. Hetzelfde gebeurt op maandag als de procedure (nog) niet is afgerond.

De procedure voor scheidsrechters De scheidsrechters loggen na de wedstrijd in met hun kaartnummer en de verificatiecode die zij van de begeleider(s) krijgen. Scheidsrechter 1 registreert eventuele gele/rode kaarten en voert de uitslag in. Nadat scheidsrechter 1 klaar is met invullen, logt scheidsrechter 2 in en accordeert wat scheids 1 heeft ingevuld. De begeleiders loggen vervolgens weer in en keur
 
Geplaatst op : 15-9-2017 |  Categorie : ARBITRAGE
Regels invallen junioren
Beste coaches en managers van de junioren teams,
om het jullie makkelijk te maken hierbij een overzicht van welke spelers je uit welk team mag vragen als invallers. Uitzonderingen hierop zijn vanuit de hockeybond en de club niet toegestaan. Mocht je wel spelers opstellen die niet speelgerechtigd zijn dan resulteert dat in de volgende maatregelen:
- 3 punten aftrek voor het team. - een geldboete van €75 die door het team moet worden betaald. - de wedstrijd moet worden overgespeeld.
Als je twijfelt of vragen hebt of een speler mag invallen, vraag het dan even na bij het wedstrijdsecretariaat; wedstrijdsecretariaatabc11d@mhcbennebroek.nl
 
Geplaatst op : 15-9-2017 |  Bijlage Categorie : NIEUWS
Mini's van de week gezocht!
Aanstaande zondag begint voor ons de competitie! 
Zit jij in meisjes E en heb jij altijd al willen weten hoe de voorbereiding van een dames 1-wedstrijd eruit ziet? Grijp dan nu je kans en kom luisteren naar de voorbespreking in de kleedkamer, warmlopen op het veld en de eerste bal van de wedstrijd uitnemen! Daarna mag je de hele wedstrijd bekijken vanuit de dug-out en achteraf mag je ook nog genieten van onze overheerlijke lunch!
Wij zijn op zoek naar jou! Iedere thuiswedstrijd zoeken we 2 mini's van de week. Je mag je opgeven als duo, maar alleen mag ook. Mail ons waarom wij jou moeten kiezen als mini en wie weet word jij binnenkort uitgenodigd voor één van onze thuiswedstrijden! Meld je snel aan via  dames1@mhcbennebroek.nl , want we beginnen dus aanstaande zondag al! 
Liefs, dames 1
 
Geplaatst op : 7-9-2017 |  Categorie : NIEUWS
E-learning arbitrage en examendata
De uitnodigingen voor de E-learning zijn verstuurd en de examendata zijn gepland. Voor het scheidsrechtersexamen zijn alle 2de jaar B en ouder die niet in het bezit zijn van een kaart uitgenodigd om de E-learning te doen. Ook ouders die zich hebben opgegeven hebben de E-learning ontvangen. Mocht je nog mee willen doen of heb je geen E-learning ontvangen, stuur dan een e-mail naar arbitragecommissie@mhcbennebroek.nl  Na het volgen van deze E-learning ben je in principe klaar om examen te doen. Meer informatie over clubscheidsrechters vind je op de site van de KNHB bij https://www.knhb.nl/kenniscentrum/scheidsrechters/clubscheidsrechters Hier staan ook een aantal proefexamens.  Let op: De uitnodiging is niet vrijblijvend. Niet komen zonder opgaaf van reden kan in het uiterste geval leiden tot schorsing!
De volgende examendata zijn voor de volgende teams gepland: Maandag 25 sept 20:00  JB1, JB2, MB2, MB3 en aangemelde ouders Dinsdag  3 oktober 20:00 JA1, MB1, MB6 en Veteranen  Donderdag 12 oktober 20:00 MA1 en MB5 Woensdag 8 november 20:00 JB3, MA2, MA3, MB4
 
Geplaatst op : 5-9-2017 |  Categorie : ARBITRAGE
Handige tool invalregeling junioren
Omdat de speelgerechtigdheidsregels altijd lastig blijven, heeft H.C. Rotterdam een mooie stapsgewijze uitleg gemaakt. Deze is te vinden in de bijlage. Handig om eens door te nemen, zodat de regels voor iedereen duidelijk zijn!
 
Geplaatst op : 5-9-2017 |  Bijlage Categorie : NIEUWS
Wat kunnen onze vrijwilligers doen?
Hebt u al aan de teammanager doorgegeven welke vrijwilligersta(a)k(en) u komend seizoen gaat invullen? Naast ouders en seniorleden die de teambegeleiding, het fluiten of de bardiensten op zich willen nemen, zijn we ook op zoek naar vrijwilligers die zich in een van de vele commissies willen inzetten om het hockeyen bij MHCB voor alle leden zo leuk mogelijk te maken. Om onze ambities te realiseren, projecten uit te voeren en nieuwe plannen te bedenken.  Lijkt het u bijvoorbeeld leuk om: - in de sponsorcommissie mee te denken over diverse mogelijkheden om financiën te werven en te behouden,  óf  - de kwaliteit van de arbitrage te verbeteren samen met de andere enthousiaste commissieleden in de arbitragecommissie, óf - gezellige activiteiten te organiseren voor de diverse leeftijdscategorieën in de evenementencommissie, óf - er als webredacteur voor te zorgen dat onze leden altijd up-to-date zijn via de website of de diverse social media, óf -om als barsupervisor ouders en kinderen te ondersteunen die bardienst hebben, óf - in een van onze andere actieve commissies ‘het verschil’ te maken?
Kijk dan hier (http://www.mhcbennebroek.nl/site/default.asp?option=2505) voor de vacatures en meld u aan via het vrijwilligersformulier bij de teammanager (vóór 9 september) of de vrijwilligerscommissie (na 9 september). De vrijwilligerscommissie zal u in contact brengen met de juiste persoon voor meer informatie. 
Ook als er geen vacatures zijn in een commissie of als u interesse hebt in een bestuursfunctie, kunt u uiteraard uw belangstelling kenbaar maken door een mailtje te sturen aan de vrijwilligerscommissie  (vrijwilligers@mhcbennebroek.nl).
 
Geplaatst op : 1-9-2017 |  Categorie : NIEUWS
MHC Bennebroek – Samen méér dan hockey alleen
Bij MHCB kunnen we ieder jaar weer rekenen op een actieve groep vrijwilligers die ervoor zorgt dat er door onze ruim 800 leden zorgeloos kan worden gehockeyd. Door vanaf volgend seizoen een actief vrijwilligersbeleid te voeren willen we nog meer (ouders van) leden betrekken bij de club. Dit omdat we bij MHCB veel waarde hechten aan het zijn van een familieclub; een vereniging waaraan iedereen zijn of haar steentje bijdraagt zodat we met elkaar de ambities die onze sportvereniging nastreeft kunnen blijven vervullen.
Tijdens de afgelopen ALV op 22 mei is het daar gepresenteerde ‘Protocol Vrijwilligersbeleid MHC Bennebroek’ enthousiast ontvangen door de aanwezigen en is afgesproken dit beleid vanaf het komend seizoen te introduceren. 
In het kort komt het erop neer dat ieder bij MHCB ingeschreven gezin een minimum aantal aan vrijwilligerspunten (6) per seizoen moet verdienen door het uitvoeren van vrijwilligerstaken zoals: barsupervisor, het coachen of managen van een team, het doen van bardiensten, het fluiten van wedstrijden of zitting nemen in een commissie/het bestuur. Voor meer informatie zie het bijgevoegde stuk ‘ Vrijwilligersbeleid MHC Bennebroek 2017-2018’.  Een van de grootste veranderingen is dat elk ABCD-team er verantwoordelijk voor is om tijdens iedere thuiswedstrijd zelf 1 scheidsrechter te leveren. 
Om in het eerste jaar van de invoering van het actieve vrijwilligersbeleid te zorgen voor een evenredige verdeling over de diverse vrijwilligerstaken, ontvangt ieder team voor de start van het nieuwe seizoen een lijst met de verschillende vrijwilligerstaken waarop alle (ouders van) leden moeten aangeven welke taak zij komend seizoen op zich nemen. In augustus kunt u hierover meer informatie van ons verwachten dus hou de mail, website en app in de gaten. 
 
Geplaatst op : 20-7-2017 |  Bijlage Categorie : NIEUWS