header foto header foto header foto header foto header foto
 
Nieuws

Van de voorzitter dd 5 mei

Nieuws afbeelding 5-5-2014 Voor de meesten zit morgen de meivakantie er al weer op, voor een aantal is het nog een weekje genieten van wat vrije tijd. Natuurlijk is er ook nog de Heren 1-clinic aanstaande woensdag, heb je je nog niet opgegeven maar wil je wel dan kan dat via [email protected].

Waar is het bestuur nou eigenlijk mee bezig? Deze vraag kan je op twee manieren lezen, positief is "ik ben benieuwd wat jullie doen” en voor de minder-positieven onder ons kun je ook lezen "wat doen ze eigenlijk want ik snap het niet (of ben het er niet mee eens)”. Vandaag ga ik in ieder geval in op de eerste interpretatie, voor de tweede ben je van harte uitgenodigd op de Algemene Ledenvergadering…….


Wat doet een bestuur en waar zijn wij mee bezig. Hoe gek het ook klinkt maar als bestuur proberen we te voorkomen dat we ons bezig houden met het hockey voor het komend weekend. Daarvoor zijn de commissies en daarin zitten goedwillende en hardwerkende vrijwilligers. We zijn blij dat zij dat voor ons en voor jullie organiseren. Als er een lampje stuk is dan hebben we daarvoor de accommodatie (of klus-) commissie en voor het beheer en onderhoud van de velden is er de Stichting Exploitatie Hockey Accommodatie Rottegat (SEHAR). Ook daar zijn we blij mee want dat scheelt ons een hoop werk en ze zijn vanuit hun eigen betrokkenheid ook gericht op het reduceren van onze kosten en dat is goed voor de club!


Daarnaast hebben we nog twee commissies die druk bezig zijn met enerzijds de bar en anderzijds Sponsoring en Materialen. Zij zorgen ervoor dat we ieder weekend terecht kunnen in het clubhuis en er ook nog wat te eten en drinken is (bar) en dat onze contributie niet extreem verhoogd moet worden omdat we ook nog andere inkomsten hebben.


Eigenlijk hebben we het dus heel gemakkelijk zou je zo zeggen. Maar als bestuur kijken we met name naar de wat langere termijn, volgend seizoen maar ook de jaren erna en proberen we een evenwichtige begroting op te stellen die past bij onze ambities en onze mogelijkheden. Dat lijkt simpel maar is nog een hele klus. Hoe vinden we een gezond evenwicht tussen investeren in selectiehockey bij de Senioren en investeren in de Jeugd(opleiding)? Hoe werken we het achterstallig onderhoud (kleedkamers, opslagruimtes, gevel) weg en kunnen we dat combineren met investeringen in een beter gebruik van het clubhuis (o.a. de bar)? Hoe lang kunnen (willen) we nog groeien en wat betekent dat voor de accommodatie maar ook de velden? Welke rol heeft de gemeente in het ondersteunen van de (hockey) sport in Bennebroek en waarom lijken er verschillen te zijn tussen wat de ene club krijgt aangeboden versus wat een andere club krijgt aangeboden aan ondersteuning?


Kortom, andere vraagstukken die veel tijd, overleg en afweging vragen en waarbij we zowel binnen het bestuur als binnen de vereniging soms lijnrecht tegenover staan. Dat kan, dat mag en dat moet. Omdat we uiteindelijk de juiste richting moeten weten te vinden met elkaar en dan kan het geen kwaad om eerst even ‘tegen elkaar aan te schuren’. In mei en juni (precieze data volgen binnenkort) vinden er twee ALV’s plaats om dit ook met jullie te bespreken en daarin een gezamenlijke richting te kiezen zodat we volgend jaar op een gezonde en leuke wijze het 50 jarig bestaan kunnen vieren!


Actueel nieuws? Ja dat is er ook. De dames van ons eerste hebben gisteren op gepaste wijze (1-4 gewonnen bij Overbos) afscheid genomen van de eerste klasse, de mannen van Veteranen A konden het net niet bolwerken tegen Leiden (2-3) en de boys van Heren 1 wisten in een hele goede wedstrijd van de nummer 2, Woerden, te winnen met 2-5 (want we speelden uit). We zijn er nog niet maar we zijn wel terug in de race. Er is geen groot wiskundige aan mij verloren gegaan maar ik denk nog steeds dat als we de laatste 3 wedstrijden winnen dat promotie haalbaar is. Vanaf nu kunnen jullie de boys van dichtbij volgen want twee thuiswedstrijden en tussendoor nog een lastige uitwedstrijd bij Alliance.


Het allerlaatste nieuws maar wel voor de club het belangrijkste is dat met ingang van 1 mei Patricia Maas is begonnen in haar rol als Verenigingsmanager. Hiermee geven we invulling aan het verder verstevigen van de organisatie van de club en het ontlasten van de vrijwilligers. Fijn om te zien dat iemand die zich al jaren voor de club inzet op deze wijze nog intensiever bij de club betrokken kan worden. Namens een ieder wens ik Patricia veel succes en vooral ook heel veel plezier!


Jan Driessen