Over MHC Bennebroek

Mixed Hockey Club Bennebroek: Samen méér dan hockey alleen

MHC Bennebroek is opgericht op 26 april 1965 en is sindsdien gestaag gegroeid, zowel qua het aantal leden als qua prestaties. De club telt momenteel ongeveer 900 leden en speelt daarmee als vereniging een belangrijke rol in het sociale leven van de bewoners van Bennebroek en omstreken. We streven naar een succesvolle combinatie van prestatie- en breedtesport. Wekelijks trainen en spelen 11 seniorenteams en 63 jeugdteams op de Bennebroekse velden.

MHC Bennebroek is een hockeyclub waar jong en oud op een sportieve en verantwoorde wijze kan hockeyen in teamverband, zowel op recreatief als presentatiegericht niveau. Waar niet alleen sporten met elkaar maar ook samen een drankje drinken, teamuitjes en clubevenementen organiseren en meehelpen als vrijwilliger achter de bar, in een commissie, het bestuur of bij een afgebakend project, belangrijk is. Een actief verenigingsleven verbindt de leden en bevordert belangrijke sociale waarden zoals iets doen voor elkaar, vertrouwen en tolerantie. Tot slot streeft MHC Bennebroek ernaar een plek te zijn waar iedereen zich thuis en veilig kan voelen.

Centraal in onze missie en ambities staan dan ook:

• Wij zijn een familieclub
  • Bij ons gaan prestatie- en breedtesport hand in hand
  • Veiligheid en respect staan hoog in het vaandel

Kortom, MHC Bennebroek is een gezellige hockeyclub waar op goed niveau gehockeyd wordt en waar naast sporten ook voldoende ruimte is voor gezelligheid!

We wensen u veel hockeyplezier op MHC Bennebroek!

Namens alle leden en vrijwilligers,

Geschiedenis

De Mixed Hockeyclub Bennebroek, ofwel MHCB, is opgericht op 26 april 1965. Aanvankelijk werd er gespeeld op het veldje bij de kerk van Adriaan Pauw, in het centrum van het dorp. Op de torenspits van de kerk staat een pauw in plaats van een haan. De pauw was indertijd een geschenk van de Adriaan Pauw, Heer van Bennebroek en stichter van de kerk. Aan deze pauw dankt de club haar embleem.

Inmiddels is MHCB te vinden op het fraai gelegen sportveldencomplex aan de rand van het dorp; 'Het Rottegat' bij de Ringvaart. Het clubhuis heeft vanaf het terras uitzicht op de twee semi-watervelden en een zandveld. Voor de jongste jeugd is er een apart kunstgrasveldje, 'de Pauwenren'.

MHCB heeft het afgelopen decennium een enorme groei mogen beleven: het aantal leden is gegroeid van 500 naar 900. Onze actief spelende leden zijn tussen de 4 (Funkey's) en 70 jaar (Heren Veteranen L-team) en komen niet alleen uit Bennebroek, maar ook uit Hillegom, Heemstede, Haarlem, Vogelenzang, Zwaanshoek, Hoofddorp, Zandvoort en de studentensteden.

MHCB doet er alles aan om ook in de toekomst de rol die de club speelt in het verenigingsleven van Bennebroek en omgeving te kunnen blijven vervullen.

MHCB september 1972